vrijdag 28 oktober 2011

WATERSNIP 28-10-2011

Tellerstand: 4412,
De peddelklem heeft een duurtetest doorstaan van 1000x in- en uitklikken zonder aan klemkracht te verliezen.
Ik heb een nieuwe metafoor bedacht om het uitblijven van orders te verklaren. Je kunt publiciteit vergelijken met het web van een spin in het bos. (werk het zelf maar verder uit).
Na verloop van (hoeveel?) tijd zal er een insect mee gevangen worden. Echter het web functioneert niet bij extreme weersomstandigheden, want dan vliegen de insecten niet. Ik denk dat je genoemde extreme omstandigheden kunt zien als een metafoor voor de eurocrisis en het zeer lage consumentenvertrouwen.
Gelukkig zijn ook deze extreme omstandigheden tijdelijk.
Deze week heb ik me gewaagd aan een evaluatie van de publiciteit van het afgelopen jaar.
Dat heeft geleid tot een oplopende reeks van prijs/kwaliteit-verhouding per gebruikt medium:
Zeer laag:(goedkoop)      Varen met Watersnip incl. vaantje. (recreatie)
                                  Persberichten in tijdchriften.
                                  Links en Websites.                                    
Laag:                         Advertentie op Marktplaats.
                                  Houden pagerank en Google-positie.
Gemiddeld:               Toepassing van flyers.   
Hoog:
Zeer hoog:                Advertenties in lifestyle bladen en kranten.
Noot: De persberichten in tijdschriften zijn betaald met de kosten van de advertenties.
Adverteren is erg duur en niet effectief, ook niet inclusief de resultaten van de persberichten.
Alle publiciteitsinspanningen hebben wel geleid tot een pagerank van 2 (Op een schaal van 1 - 10) en een Google-positie no. 4 bij "houten kano". Ik denk deze posities te kunnen handhaven zonder dure advertenties, want 25% van alle bezoekers komt via Google op mijn website, en 50% via andere sites.
Ik reken met 40 potentiele kopers per 31 december. Dat getal kan oplopen tot 60 potentiele kopers  31 augustus 2012. Als er dan nog geen orders zijn ontvangen, dan is wel duidelijk dat er nu geen markt is voor de Watersnip in deze uitvoering.

Geen opmerkingen: